Strony

niedziela, 20 stycznia 2013

Pół życia - Jodie Picoult

To najnowsza powieść Picoult, której jestem wierną fanką. Przeczytałam wszystkie jej książki i nie przestaje mnie zadziwiać fakt, że choć to lekkie, fajne powieścidła, to każda prowokuje do myślenia i poszerza moją wiedzę o świecie.
W Pół życia nie zabrakło wszystkich standardowych dla Picoult elementów: jest trudny temat (eutanazja), jest jakaś niesamowita historia (mężczyzna żyjący wśród wilków), jest też, jak zawsze, sprawa sądowa i sporo psychologii.
Picoult nie obniża poziomu i jej opowieść o mężczyźnie, który poświęcił wszystko, aby żyć z wilkami, jest wzbogacona opowieściami z książki Żyjący z wilkami Schauna Ellisa. Własnie to najbardziej lubię w Picoult, że sprawy, o których pisze, nawet najbardziej niesamowite, mają jakieś odniesienie do rzeczywistości.
Całość czyta się w jeden wieczór, i choć wiele zwrotów akcji da się przewidzieć, to na pewno się nie nudziłam.
Jedyny element, który uważam za zbędny, to homoseksualizm jednego z głównych bohaterów. Odkąd wyszło na jaw, że syn autorki jest gejem, w jej książkach często przewija się ten motyw, a w tej akurat jest on słabo uzasadniony fabularnie. Nie przeszkadza, ale też nic nie wnosi, poza informacją, że Picoult ma do tej sprawy bardzo osobisty stosunek.
A teraz mały test, czy ktoś to w ogóle czyta: o jakiej książce chcielibyście przeczytać w najbliższym czasie?

2 komentarze:

  1. Zbieram się i zebrać nie mogę. 'Dziki ojciec' Szymona Grzelaka - coś dla ojców tym razem, dla odmiany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, zerknę czy mam w bibliotece i postaram się szybko przeczytać:)

      Usuń